Νίκη στην Ιντιφάντα!Αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό λαό!

Νίκη στην Ιντιφάντα!Αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό λαό!
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2010

Oι πανελλαδικές θα γίνονται μέσα στα ΑΕΙ

Αναδημοσιευση απο το esos.gr 

Οι υποψήφιοι θα φοιτούν στο πρώτο έτος , αλλά δεν θα μπορούν να αλλάξουν αντικείμενο σπουδών

Με το νέο σύστημα εισαγωγής των υ μεταφέρουμε τις πανελλήνιες εξετάσεις από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο   ανακοίνωσε  ο υφ. Παιδείας Γιάννης Πανάρετος , μιλώντας στη ΝΕΤ  και διευκρίνισε ότο όταν ο υποψήφιος « έχει διαλέξει, επιστήμες υγείας, για
 παράδειγμα, μπορεί να θέλει να σπουδάσει Ιατρική, μπορεί να θέλει να σπουδάσει Βιολογία, μπορεί να θέλει να σπουδάσει κάτι άλλο που να έχει να κάνει με τις επιστήμες υγείας, εάν όμως διαπιστώσει ότι θέλει τελείως να αλλάξει, αυτό είναι κάτι πιο δύσκολο».

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: O φοιτητής θα εισάγεται σε Σχολή και όχι σε Τμήμα. Ποιος είναι ο λόγος; Ο λόγος είναι ότι με την δημιουργία των Τμημάτων είχαμε φτάσει σε ένα σημείο που είχαμε μία άκρα εξειδίκευση πολύ νωρίς. Και υποχρεώναμε νέους ανθρώπους στην ηλικία των 18 χρόνων να επιλέξουν ένα άκρως εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών, με την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, χωρίς στη συνέχεια να έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν κατεύθυνση εάν κάτι δεν τους άρεσε, εάν κάτι δεν πήγαινε καλά, εάν ένιωθαν ότι δεν είναι ικανοί για αυτό που ξεκίνησαν. Λέμε λοιπόν ότι θα εισάγονται στις Σχολές. Δεν λέμε ότι στο πρώτο έτος θα γίνεται κάποιας μορφής εξέταση, άραγε μεταφέρουμε τις πανελλήνιες εξετάσεις από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Άρα πως θα εισάγονται στο Τμήμα συγκεκριμένα λοιπόν;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν είναι ενδεχόμενο να μην υπάρχουν καν Τμήματα. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών. Και αναφέρομαι σε προγράμματα σπουδών γιατί χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα να έχει μία ευελιξία. Φτιάχνεις κάποια στιγμή ένα Τμήμα και μετά από κάποια χρόνια διαπιστώνεις ότι αυτό πια δεν απηχεί ανάγκες για τους νέους ανθρώπους, αλλά και γενικότερα για την κοινωνία. Χρειάζεται λοιπόν να το προσαρμόσεις. To να κλείσεις ένα Τμήμα είναι πολύ δύσκολο. Το να αναπροσαρμόσεις ένα πρόγραμμα σπουδών είναι ευκολότερο. Έρχομαι τώρα στο ερώτημά σας. Ο πρώτος χρόνος σπουδών τί χαρακτηριστικό έχει σε όλον τον κόσμο; Ότι σε μία μεγάλη γκάμα γνωστικών αντικειμένων τα μαθήματα είναι περίπου τα ίδια. Για αυτό λέμε ότι ο φοιτητής θα εισάγεται σε Σχολή. Στη συνέχεια θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών…

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Τα οποία θα λαμβάνει ως μαθήματα επιλογής, για παράδειγμα; Θα είναι προγράμματα επιλογής; Επιλέγω αυτό το πρόγραμμα να ακολουθήσω για τα επόμενα τρία χρόνια που θα διαρκούν οι σπουδές μου;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Θα επιλέγει ένα από τα προγράμματα σπουδών της σχολής. Θα γνωρίζει, στο πρόγραμμα σπουδών αυτό, ποια είναι τα μαθήματα που πρέπει να επιλέξει για να οδηγηθεί στο τέλος αυτού του προγράμματος, και ανάλογα θα προχωρά σε αυτό το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αν διαπιστώσει, ο ίδιος ή το Πανεπιστήμιο, ότι δεν μπορεί ή δεν του αρέσει, θα έχει την ευχέρεια να μετακινηθεί σε ένα άλλο πρόγραμμα που θα είναι πλησιέστερα προς τις ικανότητές του και τις επιθυμίες του …

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Εντός της ίδιας Σχολής όμως, στην οποία έχει μπει

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντός της ίδιας Σχολής. Το ενδεχόμενο να μπορεί να μετακινηθεί από Σχολή σε Σχολή, χωρίς να αποκλείεται και αυτό, είναι δύσκολο διότι χρειάζεται μια μεγαλύτερη διοικητική αλλαγή. Δεν το αποκλείω, αλλά εγώ σας μιλάω τώρα για την προσέγγιση που έχουμε αυτή τη στιγμή.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Βέβαια θα είναι πολύ δύσκολο Υπουργέ. Φανταστείτε κάποιος να μπαίνει στην Ιατρική, για παράδειγμα, μετά να λέει ότι θα πάω στο Πολυτεχνείο το επόμενο έτος, μετά να αλλάζει γνώμη, θα πάω στη Νομική.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Όταν έχει διαλέξει, επιστήμες υγείας, για παράδειγμα, μπορεί να θέλει να σπουδάσει Ιατρική, μπορεί να θέλει να σπουδάσει Βιολογία, μπορεί να θέλει να σπουδάσει κάτι άλλο που να έχει να κάνει με τις επιστήμες υγείας, εάν όμως διαπιστώσει ότι θέλει τελείως να αλλάξει, αυτό είναι κάτι πιο δύσκολο.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Κύριε βέβαια πολλή συζήτηση γίνεται και για τον Καλλικράτη στην Εκπαίδευση, δηλαδή κάποια Τμήματα που θα καταργηθούν, άλλα που θα συγχωνευθούν, όλα αυτά είναι στο πλαίσιο που μόλις μας περιγράψατε. Να υπάρχουν Σχολές, και συγκεκριμένα προγράμματα πλέον και όχι Τμήματα.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Οι υποψήφιες Σχολές προς κατάργηση ποιες είναι;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε, είναι λάθος να τοποθετείται το θέμα ότι θα έρθει κάποιος, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, και θα αρχίσει να καταργεί μονάδες ή Τμήματα. Αυτό που χρειάζεται όμως να δούμε, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διοίκησης του Πανεπιστημίου, είναι ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να αποκτούν οι φοιτητές ένα πτυχίο με αντίκρισμα. Ο στόχος του Πανεπιστημίου είναι να δίνει στα νέα παιδιά δυνατότητες και δεξιότητες για να ανταποκριθούν και στις επιθυμίες τους και στην αγορά εργασίας. Αυτό λοιπόν που δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι θα γίνει είναι ότι θα έρθουμε ξαφνικά και θα πούμε ότι κλείνει το Α Τμήμα, κλείνει το Β Τμήμα. Η πρόθεσή μας είναι αυτό να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου προβληματισμού, κυρίως στο εσωτερικό των ίδιων των Ιδρυμάτων.

Χ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Την άλλη εβδομάδα θα μάθουμε περισσότερα δηλαδή για το σύστημα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την άλλη εβδομάδα θα μάθουμε περισσότερα διότι θα ανακοινωθεί, όπως σας είπα, το πλαίσιο διαβούλευσης πάνω στο οποίο θα γίνει η συζήτηση για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα οδηγήσει στην αρχή της επόμενης χρονιάς σε κάποιο νέο νόμο για τα ΑΕΙ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου